diumenge, 27 de novembre del 2011

Pudding al gust

De vegades un seguit de coïncidències indiquen que el teu destí és fer pudding. La setmana passada escoltava un programa de RAC1 (Tot és possible) on presentaven el nou llibre de cuina de Xavier Barriga, titulat "Recetas caseras con pan de ayer". Em va cridar l'atenció un postre preparat amb pa sec, ja que a mi també em dol molt llençar menjar, i vaig acumulant llesques de pa sec al rebost. De tant en tant ja faig allò de picar el pa amb julivert... per guardar per rebossar, però no rebosso tant sovint com pa ratllat tinc preparat.
Reciclar és un dels meus principis, i si és transformant una matèria en una altra completament diferent és perfecte.
Arribo a la feina i una companya, per berenar, s'havia portat un tallet de pudding que havia preparat ella mateixa també basant-se amb pa sec.
Així doncs vaig pensar que el destí m'estava indicant sense cap mena de dubte que havia de provar de cuinar aquesta recepta: PUDDING amb pa sec.



Ingredients
  • 400 gr de llet
  • 100 gr de sucre
  • 100 gr de pa blanc sense crosta sec
  • 4 ous
  • 1 culleradeta de vainilla líquida o sucre avainillat
  • Caramel líquid royal pel motlle

Elaboració
1. Disolem la llet i el sucre a la Thermomix 4', 90º, velocitat 2. Afegim el pa i remenem 30 segons a velocitat 3 perquè quedi desmenussat. Reservem en un bol.
2. Ara remenem els ous i la vainilla 30'', velocitat 3.
Mentre caramelitzarem un motlle de plum cake.
3. Incorporem la mescla de llet i pa, i tornem a remenar 30'' a
velocitat 3. Aboquem a dins del motlle caramelitzat i el posem a
coure.
4a). Cocció al forn:
es pot posar el motlle de plumcake dins d'una safata de pirex plena
d'aigua i enfornar tapat amb paper de plata a 180º durant 50'
4b). Cocció al vapor (Varoma):
Posem el motlle de plum cake a dins del varoma tapat amb paper d'alumini.
Posem un litre d'aigua a dins del vas, col.loquem el varoma al seu
lloc i programem 50 minuts, varoma, velocitat 2.
5. Servir: deixar refredar d'un dia per l'altre.
 
Variants: afegir-hi xocolata trocejada, panses, trocets de poma, coco
ratllat, canyella en pols, rom... Qualsevol complement li donarà un
gust especial.